FAQ

FAQ
Sobre l´accés:
1. He de registrar-me per a poder fer una comanda?

Per a poder fer una comanda en la tenda online de CONSUM cal estar registrat.
 Si ja estàs registrat en Món CONSUM, pots accedir amb el teu usuari i contrasenya sense haver de fer un nou registre i introduir les teues dades de nou. Per a més informació, consulta el Punt 3 Puc accedir amb les meues dades de Món CONSUM?
 Si el que vols és visitar la tenda, no és necessari el registre. Pots navegar i vore la informació de tots els nostres productes. El registre només és necessari per a afegir productes al carret i fer la compra.

2. Com m’hi puc registrar?

Per a registrar-te en la tenda online només has de completar el formulari de registre amb totes les teues dades. D’esta manera, podràs fer comandes, consultar les teues llistes de compra i afegir diferents adreces d’entrega.

3. Puc accedir-hi amb les meues dades de Món CONSUM?

Si estàs registrat en Món CONSUM, pots accedir-hi amb les mateixes dades. Pots introduir el teu usuari i contrasenya per a accedir sense haver de fer un nou registre. Açò ens permetrà recuperar la teua informació personal i sincronitzar la tenda online per a mostrar-te les ofertes i els descomptes que trobes en Món CONSUM.
 Recorda que si eres soci-client i encara no estàs en cap de les dues aplicacions (Món CONSUM Consum i Tenda online), només hauràs de registrar-te en una per a donar-te d’alta en l’altra. Hem sincronitzat el procés de registre per a ajudar-te i que siga més còmode per a tu. Tin en compte que per a sincronitzar els registres és possible que hages d’esperar dos dies, per açò et recomanem que et registres en la tenda online si vols fer la compra en aquell mateix moment.

4. Puc tindre més d’una adreça d’entrega guardada?

Podràs tindre guardades tantes adreces d’entrega com vulgues sempre que el CP estiga disponible per a fer-hi entregues. Podràs comprovar-ho afegint una adreça des de Les meues Dades. Ací, hauràs de seleccionar l’opció Afegir adreça d’entrega. El nostre sistema t’indicarà si l’adreça és vàlida segons la nostra àrea d’entrega.

5. Com puc modificar les meues dades personals?

Per a modificar les teues dades personals, les dades de contacte o adreça d’entrega o facturació, hauràs d’estar registrat. D’esta forma, podràs accedir a les teues dades i modificar-ne qualsevol. Només hi has d’accedir clicant a través del teu nom i seleccionant l’opció: Accedir a les meues dades. Una vegada dins, només hauràs de seleccionar l’opció d’Editar i Guardar les dades que vulgues modificar.

Si eres soci client de Consum, en la tenda online només podràs modificar les dades següents: dades de contacte, adreça d’entrega i dades de facturació. Si vols rectificar les altres dades personals, accedix a Món Consum amb el teu usuari i contrasenya o bé contacta amb el nostre servici d’atenció al client.

A més, podràs vore les teues compres i llistes guardades, gestionar devolucions i sol·licitar factura en cas de necessitar-ho.

Si has fet una comanda, la seua adreça d’entrega i facturació no es podrà modificar des de la plataforma. Pots vore’n més en SOBRE LA COMANDA. Punt 1. Puc modificar una comanda?

6. Com puc donar-me de baixa de la tenda online?

Si eres client de la nostra tenda online i et vols donar de baixa, podràs fer-ho des de les teues dades personals accedint a Accedir a les meues dades > Les meues Dades. Fent scroll, en la part inferior de la pàgina trobaràs l’opció Donar-me de baixa de la tenda online.

Quan ho faces, rebràs un correu per a confimar que el teu usuari ha sigut donat de baixa en l’aplicació.

Si accedixes a la tenda online com a soci client de Món Consum, la teua baixa de la tenda online comportarà la baixa com a soci d’esta cooperativa. Per a gestionar la baixa, cal que contactes amb el nostre servici d’atenció al client o que accedisques a Món Consum amb les teues credencials fent clic ací.

7. Pel fet de registrar-me en la tenda online, seré usuari de Món CONSUM?

Si eres soci-client i et registres en la tenda online de CONSUM, el teu usuari serà activat en Món CONSUM. Podràs accedir a https://mundoconsum.consum.es amb les mateixes claus d’accés que utilitzes en la tenda online.

8. Com puc recuperar la contrasenya en cas d’haver-la oblidada?

Si no recordes la contrasenya, podràs generar-ne una de nova des de la pantalla d’accés clicant sobre l’opció Has oblidat la contrasenya?
 Quan cliques ací apareixerà una pantalla on podràs indicar el correu electrònic amb el qual estàs registrat i després de punxar en l’opció Continuar s’enviarà un missatge a l’adreça electrònica que hages facilitat a fi de generar una nova contrasenya.
 Recorda que sempre podràs canviar-la des de Les teues Dades. A més, esta contrasenya serà la mateixa que podràs utilitzar en Món CONSUM si eres usuari de la plataforma. En cas de recuperar o modificar les dades d’accés des de CONSUM, podràs accedir a la tenda online amb estes mateixes dades, d’igual manera.

Sobre el producte:
1. Quins productes hi puc comprar?

Hi ha més de 8.000 referències presents en la tenda online de les diferents seccions que trobes en la nostra tenda física, inclosos els productes en oferta.
 A més, els productes frescos, refrigerats i congelats són preparats en caixes especials per al seu enviament, perquè ho rebes sempre en les mateixes condicions de qualitat i frescor que en la tenda física.

2. Hi puc consultar informació alimentària o nutricional?

Pots consultar la informació alimentària i nutricional en cada fitxa de producte. Si el producte que vols consultar no disposa d’informació relacionada, pots sol·licitar la informació que necessites a través del número 900 500 126, on el nostre equip d’Atenció al Client estarà disponible per a resoldre’t qualsevol dels dubtes de dilluns a dissabtes, de 9 a 21 h.

3. Puc guardar una llista de productes?

Sí, pots guardar totes les llistes que vulgues. D’esta manera, podràs agilitzar les compres futures afegint al carret la llista completa de productes que necessites. Podràs accedir-hi a través de l’opció Les meues Llistes o bé a través de l’opció Accedir a les meues dades > Les meues Llistes.
 Si vols afegir els productes guardats en una de les teues llistes al carret per a fer la compra, només hauràs d’accedir a Accedir a les meues dades > Les meues Llistes, seleccionar aquella que vulgues afegir i clicar en l’opció Afegir al carret. Un missatge t’avisarà que tots els articles s’han afegit al carret de forma satisfactòria. Si ho preferixes, també hi podràs afegir articles concrets d’una de les teues llistes o de diverses d’estes, accedint a la llista a través del botó Vore la Llista i anar afegint-hi productes amb el botó Afegir al carret.
 Sempre podràs modificar la teua selecció desplegant el carret i veient el total d’articles afegits al cistell. Només has de fer clic en el botó de la part superior dreta on t’indica LA TEUA COMPRA.

Sobre preus - promocions i descomptes
1. Els productes mantenen el preu de tenda física?

Tots els productes els trobaràs amb el mateix preu que en la tenda física. Inclosos els productes en oferta.
 Amb data 1 de maig de 2017, ha entrat en vigor a l’àmbit territorial de Catalunya el nou impost* sobre les begudes ensucrades envasades. Com a conseqüència d’això estem obligats a repercutir l’impost al consumidor final del producte. *Solament a Catalunya.

2. Per què alguns productes indiquen el preu aproximat?

Els productes amb preu aproximat són aquells articles que es comercialitzen calculant-ne el preu segons la pesada en la balança.
 Quan fem la preparació de la comanda, hem de pesar estos articles per a conéixer quin és el seu preu total en funció del pes.
 En la tenda online, podràs vore un preu aproximat calculat sobre la base del pes mitjà que té una unitat. En la pantalla apareixerà un missatge on valides la compra quan el teu cistell continga articles d’este tipus.

3. Hi puc trobar les mateixes ofertes?

Sí, l’oferta de preu general la trobaràs en els articles de la tenda online de la mateixa manera que en la tenda. A més, si eres soci-client, podràs beneficiar-te del Xec, del “Cheque-crece” i dels Cupons Estalvi.

4. Puc aplicar els meus descomptes o cupons personalitzats? On s’apliquen?

Sí, si eres soci-client podràs aplicar les teues ofertes personalitzades a través del desplegable Els meus Descomptes, on trobaràs les mateixes ofertes que en Món CONSUM.
 Has de tindre en compte que els descomptes immediats com els Cupons Estalvi s’apliquen sobre la quantitat total de productes en el carret. En canvi, la promoció sobre despeses d’enviament s’aplica sobre el total del carret; és a dir, l’import que sume la teua cistella amb els descomptes immediats aplicats, sempre que supere el requisit mínim de compra per a aplicar-la. Per la seua banda, el Xec es descompta de la mateixa manera.

Sobre la preparació:
1. Qui prepara la meua comanda?

La teua comanda serà preparada pel personal de tenda especialitzat en la preparació de comandes online. Seleccionarà els articles de la teua comanda, triant sempre el producte més adequat, tenint en compte la frescor i la qualitat dels articles frescos i refrigerats, així com la seua data de caducitat. Cuidant sempre la cadena de fred.
 Els productes frescos de mostrador seran preparats pels especialistes de cada una de les seccions i triaran les peces més adequades per a la preparació. A més, prepararan la teua comanda seguint les indicacions de preparació que hages marcat en el moment de fer-la.
 Recorda que comprant productes frescos de tall, podràs indicar la manera de preparació dels articles quan valides el teu carret. Davall de cada línia d’article fresc, apareixerà un text que dirà Indica’ns com vols que el preparem.
 Podràs introduir la forma de preparació que vulgues llevat de sol·licitar els productes envasats al buit.

2. Si falta algun article i no te’l podem servir, què pots fer?

En este cas, quan fas la teua comanda i et trobes en la pantalla per a validar la compra, podràs marcar una opció que trobaràs davall el botó de Comprar on posarà Sí, vull que em contacten. Esta opció ens indicarà que hem de comunicar-nos amb tu en cas que no puguem servir-te un article perquè no n’hi ha estoc.
 El nostre personal de preparació es posarà en contacte amb tu a través del telèfon que ens facilites per a comunicar-te quin article no està disponible i oferir-te la possibilitat d’afegir un producte substitutiu, donant-te les opcions que tenim en tenda. D’esta manera, podràs substituir l’article que falta per un altre de característiques similars.
 Si, per contra, no vols que contactem amb tu, deixa marcada l’opció No, no vull que em contacten. Podràs vore els articles que falten en el tiquet de compra que t’arribarà quan t’entreguem la comanda en l’adreça que ens hages facilitat.

Sobre la comanda:
1. Puc modificar una comanda?

Sí, ara oferim la possibilitat que pugues incloure articles a una comanda en curs fent una comanda nova que t’entregarem juntament amb la primera. Per a fer-ho, hauràs d’accedir a l’apartat de “Les meues compres” i, sempre que l’opció “Afegir productes” estiga habilitada, podràs fer una nova comanda per a afegir-hi els productes que hages oblidat. T’entregarem les dos comandes alhora en l’adreça, el dia i la franja que havies seleccionat amb anterioritat.

Quan uses esta opció, has de recordar que:

- Només podràs afegir productes a la comanda inicial, no eliminar-ne.

No es cobraran les despeses de preparació i enviament, ja que els productes s’entregaran amb la comanda inicial.

- En la nova comanda, només podràs incloure-hi un màxim de 5 articles diferents. Recorda que és un servici que oferim perquè pugues afegir a la cistella de la compra els productes que has oblidat, i usarem el mateix servici d’entrega que per a la comanda inicial sense incloure-hi despeses addicionals. De la mateixa manera, la quantitat total per article també estarà limitada a 5 unitats com a màxim. Quan hages superat el límit de productes que pots afegir a la cistella, t’ho indicarem amb un missatge en la pantalla.

- Només podràs fer ús d’esta funcionalitat una vegada. Si has fet ja una modificació per a la teua comanda, el sistema no permetrà tornar a fer-la de nou.

- Si la teua comanda ja està en repartiment o entregada, no podràs fer ús de l'opció.

- La comanda afegida no podrà ser modificada; és a dir, si tens una comanda inicial i una d’afegida, només podràs modificar la primera si el sistema t’ho permet.

- Durant el procés, hi ha algunes funcionalitats de la tenda online de Consum que quedaran deshabilitades, com ara l’opció de canviar l’adreça d’entrega o les opcions que es troben en el menú del perfil d’usuari on hi ha “Les teues compres”, “Els teus tiquets i devolucions”. Per a poder vore estes opcions de nou, hauràs de polsar l’opció “Eixir” del mode Afegir productes.

- Has de recordar que, com que estàs fent una nova comanda que nosaltres entregarem amb la primera, voràs dos càrrecs en el teu compte i, per tant, rebràs un tiquet per a cada una de les comandes que podràs consultar en “Els meus tiquets”.

Si necessites més informació per a fer ús del servici o tens algun dubte, ens el pots traslladar mitjançant este enllaç.

 

2. Puc modificar la data d’entrega?

Sí. Depenent de l'estat de la comanda i del moment en què ho sol·licites, es pot endarrerir la franja horària en la qual la vols rebre. Per això, si veus que no se't permet modificar-la, és perquè l'estat de preparació de la comanda o el moment no són els adequats. La comanda no es pot avançar en cap cas. Sempre podràs posar-te en contacte amb el Servici d’Atenció al Client per a qualsevol dubte (900 500 126).

3. Puc fer devolucions?

Sí, podràs gestionar una devolució sobre una comanda ja entregada de forma total o parcial a través de l’apartat Les meues Compres > Comanda Entregada > Fer la devolució.
 Només hauràs d’introduir la quantitat de productes que s’han de retornar i seleccionar el motiu pel qual ho vols fer. A més, podràs seleccionar l’opció de Reposició, quan necessites que reposem eixe producte si este ha patit algun dany, si no és el que havies demanat o si tens algun tipus d’incidència en l’entrega
 Recorda, els terminis de devolució varien entre els diferents tipus de productes. Vore el punt 4. Puc retornar tot tipus de producte?
 A més, podràs consultar les devolucions que has fet en l’apartat de Les meues Devolucions.

4. Puc retornar tot tipus de producte?

Sí, podràs gestionar la devolució d’un producte sempre que estiga dins del termini de devolució. Per a productes frescos, el termini de devolució és de 72h; per a la resta d’articles, tens 15 dies des de la recepció de la comanda per a gestionar una devolució.
 Hauràs d’acudir a un dels supermercats CONSUM i entregar al responsable de l’establiment el producte o els productes que vulgues retornar o canviar per un altre de les mateixes característiques juntament amb el tiquet de compra.
 A més, et facilitem la possibilitat de sol·licitar la devolució a través de l’apartat “Les meues Devolucions” de la Tenda online durant els set primers dies del termini total per a exercir el teu dret.
 No podràs gestionar una devolució sobre un article que ja ha sigut retornat.
 A més, recorda que per als articles de pes variable, sempre hauràs de retornar el total d’articles que se t’han entregat i no serà possible fer-ne una devolució parcial.

5. Fer una devolució té algun cost associat?

No, actualment no té cap cost associat.
 En cas de seleccionar l’opció de Reposició d’articles quan gestiones una devolució, no s’abonarà cap import. En cas de no seleccionar esta opció, s’abonarà l’import total d’articles per retornar.
 Recorda que en seleccionar l’opció de Reposició, hauràs de seleccionar un nou dia i franja horària per a indicar-nos en quin moment vols que t'entreguem els productes per reposar.

6. Quins mètodes de pagament puc utilitzar?

Pots fer el pagament a través de targeta de crèdit Visa o Mastercard, o per mitjà de targeta de pagament Consum. El pagament realitzat en la passarel·la de pagament és totalment segur, i garantix la protecció de les dades.
 En els pagaments per mitjà de targeta de crèdit Visa o Mastercard, a més, el teu banc enviarà un codi de seguretat al telèfon associat a la teua targeta bancària que reforçarà la seguretat. Hauràs d’introduir este codi en el moment del pagament.
 Quan hages finalitzat el pagament de forma satisfactòria, apareixerà una pantalla de confirmació de la comanda.
 En cas de fer el pagament amb targeta de pagament Consum, la verificació és amb la data de caducitat i el CVV.
 En els pagaments amb targeta de pagament Consum, has d’indicar la forma de pagament en què vols que se t’aplique el càrrec de la compra:
Pagament immediat: reps el càrrec de la compra en els 2 hàbils següents, sense interessos.
Total mensual: reps el càrrec de la compra el dia 5 del mes següent, sense interessos.
Pagament especial: es tracta d’un pagament amb interessos en el qual es fracciona l’import de la compra en diversos terminis.
 Per a més informació, pots telefonar al número d’Atenció al Client de BBVA 900 108 590.

7. Veig dos imports carregats en el meu compte; a què es deu?

És possible, que segons l’operativa de la teua entitat bancària o les característiques específiques que tinga la teua targeta de pagament, veges dos càrrecs o imports en el teu compte. Estes dues quantitats reflectides no es deuen al fet que hàgem abonat dues vegades la teua compra, sinó al procés de preautorització i autorització que utilitzem per a fer l’abonament de la teua compra online.
 A l’hora de fer la compra, l’entitat bancària ens dóna una preautorització de cobrament sobre l’import que apareix en la tenda online. Esta preautorització estarà vigent un termini mínim de 7 dies, depenent de l'emissor de la targeta, i deixarà d'estar visible en el teu compte en eixe temps. En cap cas es genera un cobrament d’eixa quantitat preautorizada, sempre es gestionarà el cobrament sobre l’import final, quan la teua comanda haja sigut preparada. Recorda, l’import final pot variar si el teu cistell conté productes de pes variable. Per a saber-ne més, consulta el SOBRE PREUS – PROMOCIONS I DESCOMPTES Punt 2. Per què alguns productes indiquen el preu aproximat?

8. Puc sol·licitar factura?

Sí, podràs sol·licitar factura des de les teues dades personals. Només cal entrar a Accedir a les meues dades > Les meues Dades i marcar l’opció Editar. Ací, hauràs de seleccionar Sí, introduir les dades de facturació que se sol·liciten i Guardar canvis.
 Hauràs de marcar l’opció perquè tramitem la teua sol·licitud de factura. En cas contrari, no podrem gestionar el procés de facturació per via online.
 Quan la teua sol·licitud haja sigut tramitada, trobaràs les factures sol·licitades en l’apartat Les meues Factures sempre que el NIF coincidisca amb el DNI d'alta. En cas que siguen diferents, les factures s'enviaran per correu ordinari.

A més, podràs vore i descarregar els tiquets de totes les teues compres en el mateix apartat.

9. Puc fer la comanda des del meu telèfon?

Per descomptat, la nostra tenda online està preparada perquè pugues fer la teua comanda des de qualsevol dispositiu. Podràs fer la comanda còmodament des del teu telèfon o tauleta de manera que la pàgina adapte el disseny a la resolució de la teua pantalla per a facilitar-te la gestió i millorar la navegació.

10. Puc cancel·lar una comanda ja feta?

Podràs cancel·lar una comanda feta sempre que no estiga en procés de preparació, haja sigut preparada o l’haja arreplegat el servici de repartiment.

Per a comprovar si pots cancel·lar la comanda hauràs d’accedir a l’apartat “Les meues Compres” i, des d’allà, fer clic sobre l’opció “Cancel·lar la comanda”.

Si cancel·les la comanda, recorda que l’import total preautoritzat pel banc pot estar retingut. S’alliberarà en el termini fixat per l’emissor de la targeta de pagament.

Recorda que l’import total de la comanda és la suma de l’import dels productes + les despeses d’enviament i preparació, per això s’alliberarà el total d’esta quantitat.

Si havies aplicat cupons i/o descomptes pertanyents al programa de fidelització Món Consum, estos es reactivaran sempre que estiguen vigents o no hagen sigut redimits en una altra compra. De la mateixa manera, es descomptaran els descomptes acumulats en la compra.

Sobre l´enviament:
1. Com puc consultar si fan enviaments al meu domicili?

Per a saber si podem portar una comanda al teu domicili, només hauràs de comprovar que el teu CP estiga dins de la zona de servici. Un missatge t’indicarà si l’adreça afegida és vàlida per al nostre servici d’entrega.
 Per a comprovar-ho, hauràs d’afegir una nova adreça d’entrega. Podràs fer-ho des de l’opció Canviar que trobaràs en la part superior de la pàgina. En clicar este botó apareixerà una pantalla que indica Seleccione el lloc d’entrega de la comanda. En triar l’opció d’Afegir adreça d’entrega s’obrirà un formulari on hauràs d’introduir les dades de l’adreça que vols comprovar. En afegir el CP, apareixerà un text que indicarà si el CP és vàlid i està dins de la xarxa del nostre servici d’entrega.

2. Quines són les despeses d’enviament i preparació?

Les despeses d’enviament i preparació de la comanda són de 7 € per a imports de compra inferiors a 60 €.
A partir de 60 € de compra, les despeses d’enviament i preparació seran de 4 €.

3. Puc arreplegar la comanda en la tenda?

Actualment no disposem d’este servici. Quan faces una compra online, la teua comanda s’entregarà a l’adreça i el domicili que ens indiques.

4. Puc fer una comanda per a entregar-la el mateix dia?

Per a entregues el mateix dia, has de fer la compra abans de les 12 h del migdia. Recorda que la selecció de la franja queda subjecta a la capacitat màxima de preparació de cada una d’estes, i només s’habilitaran aquelles disponibles en el moment de la compra. A partir de les 12 h podràs seleccionar l’entrega per a l’endemà, i en eixe moment s’habilitaran les franges disponibles. Tin en compte que els diumenges i festius no es fan repartiments i això pot condicionar la disponibilitat de franges d’entrega. Les franques horàries disponibles apareixeran sempre al final del procés de compra.